seo-teksten-mediya

December 19, 2022

7 Manieren om SEO teksten te verbeteren

Elk bedrijf wil dat zijn SEO teksten goed scoren op Google. Het is immers de populairste zoekmachine en levert meer dan 90% van alle zoekopdrachten ter wereld. Dit betekent echter niet dat elke ondernemer een volledig geoptimaliseerde tekst kan maken. Er zijn veel elementen om te optimaliseren zoals title tags, meta descriptions en keyword density, maar één daarvan wordt vaak verwaarloosd: de inhoud zelf. Daarom is het verbeteren van uw SEO-teksten een belangrijke stap om meer bezoekers van de zoekresultatenpagina’s van Google te krijgen – vooral voor kleinere bedrijven waarvan de budgetten niet zo groot zijn als die van grotere bedrijven of bureaus met speciale teams.

Omdat we weten hoe belangrijk het is om niet alleen uw website te optimaliseren, maar ook de kwaliteit van de inhoud te verbeteren, zodat u goede posities krijgt in zoekmachines zoals Google en Bing (en misschien zelfs Yahoo!), hebben we een aantal tips samengesteld over hoe u dit effectief kunt doen:

Gebruik van exacte woordcombinaties voor SEO teksten

Wanneer u een SEO teksten schrijft, is het belangrijkste dat u de exacte woordcombinaties gebruikt. Als u een titel gebruikt die een combinatie van woorden bevat, dan is het beter om al deze woorden in uw tekst te gebruiken. Schrijft u over honden en katten, dan moet u deze trefwoorden zo vaak mogelijk in uw tekst gebruiken (de trefwoorddichtheid moet minstens 0,6% zijn).

Dezelfde woorden moeten ook voorkomen in zowel titels als teksten: “schattige katten”, “grappige honden”. Zo begrijpen zoekmachines op het eerste gezicht waar uw artikel over gaat en zullen ze geen problemen hebben met het begrijpen ervan via hun algoritmen.

Wees specifiek en uniek.

De eerste stap om uw SEO-teksten te verbeteren is ze uniek te maken. Hoe meer u uw inhoud kunt onderscheiden van de rest, hoe beter!

  • Gebruik een unieke titel: Elk artikel moet een titel hebben die door niemand anders wordt gebruikt. Gebruik een titel die gemakkelijk te onthouden is en die enkele sleutelwoorden bevat, maar kopieer geen titels van andere websites of auteurs. Je lezers zullen het merken als hun favoriete auteur niet meer zo goed schrijft omdat hij/zij zijn/haar ideeën ergens anders vandaan heeft gestolen 😉
  • Gebruik een unieke beschrijving: In veel gevallen (zoals bij afbeeldingen) is dit ook bekend als alt-tekst – doe dus ook wat moeite om deze beschrijvingen eruit te laten springen! Het is een van de beste manieren voor zoekmachines om te weten wat uw afbeelding bevat, zodat ze het zullen tonen wanneer iemand zoekt naar gerelateerde termen op Google Afbeeldingen of Bing Image Search (of welke zoekmachine u ook gebruikt).
  • Gebruik een unieke metabeschrijving: Deze is niet altijd nodig, afhankelijk van of je blog posts alleen tekst zijn (tekst plus afbeelding) of tekst-afbeelding hybriden zoals we hier bij WPBeginner doen waar we blog posts combineren met podcasts & video content 🙂 Maar het gebruik van deze tag kan lezers die via Google Search op bezoek komen echt een idee geven van wat voor soort informatie er op hen wacht binnen die pagina’s, dus overweeg het gebruik ervan indien mogelijk!

Maak je tekst leesbaar.

Schrijven voor het web is een uitdagende taak. Er zijn veel verschillende manieren van schrijven, maar er is één regel die moet worden gevolgd: maak je tekst leesbaar. De volgende richtlijnen zullen u helpen dit doel te bereiken:

  • Gebruik korte zinnen en paragrafen. Lange zinnen en paragrafen zijn vaak moeilijk te lezen en te begrijpen, vooral op het internet, waar mensen een kortere aandachtsspanne hebben dan in gedrukte media.
  • Gebruik waar mogelijk korte woorden of zinnen in plaats van lange (bijvoorbeeld “in plaats van” in plaats van “ter vervanging”). Als u langere woorden of zinnen gebruikt, probeer ze dan eerst in eenvoudige bewoordingen uit te leggen, zodat de lezers niet in verwarring raken over wat u probeert te zeggen (bijv. “ter vervanging” kan worden vervangen door “in plaats van”, wat voor de meeste mensen veel gemakkelijker is).
  • Vermijd het gebruik van jargon, tenzij uw publiek het toch al zou begrijpen; anders raken ze gewoon in de war en gaan ze weg zonder verder te lezen!

Schrijf zorgvuldig titels en beschrijvingen van pagina’s of teksten.

  • Schrijf zorgvuldig titels en beschrijvingen van pagina’s of tekst. De titel is het eerste wat gebruikers zien, dus die moet relevant zijn voor wat u aanbiedt of wat u wilt dat ze doen. Als uw bedrijf bijvoorbeeld een websitebouwer is, dan is het zinvol om iets als “Bouw een website” in uw titel op te nemen in plaats van algemene woorden als “website”.
  • Schrijf zorgvuldig beschrijvingen voor elke pagina op uw site (of blog). De beschrijving moet uniek zijn en relevant voor de inhoud van elke pagina. Als iemand klikt op een link uit de zoekresultaten van Google, zullen ze niet te veel informatie willen over andere diensten, maar alleen een overzicht nodig hebben van wat deze specifieke dienst doet en hoe het hen persoonlijk ten goede kan komen (bijvoorbeeld, als iemand zoekt naar “websitebouwer”, dan zou “Bouw nu je eigen website!” goed kunnen werken omdat het zich richt op het bouwen van websites). Het moet ook beknopt zijn en dingen duidelijk uitleggen zonder langdradig te zijn; anders zullen mensen gewoon voorbij scrollen zonder ze te lezen! Zorg er ten slotte voor dat alle beschrijvingen in het Engels zijn geschreven, want als ze zelf niet in het Engels zijn geschreven, zal google ze niet oppikken bij het zoeken met zoektermen.”

Deze tips moet je gebruiken als je met SEO-teksten werkt

Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat uw SEO teksten zo effectief mogelijk zijn:

  • Gebruik een unieke titel. Uw titel moet kort zijn, maar ook beschrijvend genoeg om de inhoud van uw webpagina te beschrijven.
  • Gebruik een unieke beschrijving. De meta description is de tekst die onder de titel verschijnt wanneer iemand op Google of Bing zoekt naar iets waarover je hebt geschreven, dus het is niet alleen belangrijk voor Search Engine Optimization (SEO), maar ook voor de gebruikerservaring en de interactie met potentiële klanten. Deze informatie zal ook verschijnen in Facebook berichten als ze dat artikel of video embeds op hun site delen!
  • Zorg ervoor dat alle andere tekst leesbaar en vrij van fouten is door het dubbel te controleren voordat u iets online publiceert! “`

Concluderend

We hopen dat u dit artikel nuttig heeft gevonden om te begrijpen hoe SEO teksten geschreven kunnen worden. We hebben hier veel materiaal behandeld en we hebben geprobeerd u alle informatie te geven die nodig is om te beginnen met het verbeteren van uw eigen teksten. Vergeet niet dat de sleutel altijd goed schrijven is, dus zorg ervoor dat wat u maakt interessant en boeiend is voor uw gebruikers.

Twitter
Email
LinkedIn

In dit artikel